Client
Københavns Metro
Year

2018

School
KEA – Digital Konceptudvikling
Deliverables
  • Forretningsudviklingsstrategi
  • Markedsføringsstrategi
  • Visuelt materiale

Branding af Cityringen

Projektet havde til formål at udvikle et koncept, som ville få de potentielle brugere af den nye Cityring til at bruge den allerede fra åbningsdagen i juli 2019. Til dette blev der på baggrund af analyser af Københvans Metro, målgruppen og  konkurenter, udarbejdet en oplysningskampange. Kampagnen blev udformet af fem personaer som hver især repræsenterede og fremviste deres egen bydel; Nørrebro, Vesterbro, Frederiksberg, Østerbro eller København K. Hver persona var en karikeret stereotyp på de personer som bor i disse bydele. Personaerne skulle fremvise deres egen bydel og give beskueren lyst til at besøge netop denne bydel, ved at benytte den nye Cityring. Plakaterne skulle placeres i gadebilledet, samtidig med at der på sociale medier skulle postes korte videoer hvor hver persona viste deres bydel frem.

Persona

Her ses personaen Sofie Amalie, som repræsenterer bydelen København K.

Plakater