Client
Saxo.com
Year

2018

School
KEA – digital Konceptudvikling
Deliverables
  • Forretningsudvikling
  • Visuelt materiale
  • Koncept til redesign af app

Markedføring af Saxo Premium

Projektet havde til formål at gøre det til en trend at læse bøger, ved at skabe et bogunivers som kunne fange målgruppen mellem 18 – 34 år og dermed øge salget på Saxo.com. For at nå dette mål blev der taget udgangspunkt i at redesigne Saxo’s Saxo Premium app. Denne app er en abbonementsbaseret løsning hvor man både kan købe fysiske bøger, men også læse e-bøger og høre lydbøger.
Konceptet gik ud på at man ved at have den redesignede Saxo Premium app fik sig en BookMate som via AI skulle lære den enkelte bruger at kende og hjælpe personen med at nå sit mål. Målet kunne fx være at blive bedre til at bage eller at læse flere krimier. For at disse mål blev nået ville ens BookMate komme med små bemærkninger og rosende ord. Derudover ville man opnå trofæer hvis man fx havde læst/hørt en bagebog. Ydermere ville der være en “Sæt ordet frit“ side, hvor hver enkelt bruger og forfatter frit kan skrive om bøger osv.

Reklame for appen

Her ses et eksempel på en reklame for den redesignede app Saxo Premium.

App mockups