Client
nemlig.com
Year

2018

School
KEA – digital Konceptudvikling
Deliverables
  • Forretningsudvikling
  • CSR-strategi
  • SoMe opslag
  • Nye funktioner til app og website
  • Mockups

Ændring af indkøbsvaner

Projektet tager udgangspunkt i at ændre danskernes indkøbsvaner, så flere nye og eksisterende kunder hos nemlig.com, vil handle for mere end 700 kr om ugen og dermed blive rentable kunder. Udfordringen ligger i at folk går op i kvalitet inden for levering, produkter og generel service. Hvilket nemlig.com gerne vil blive bedre til at efterkomme.

Konceptet dækker over en CSR-strategi med fokus på økologi, bæredygtighed og kvalitet gennem hele købsoplevelsen. Der skal lægges fokus på at kommunikere deres kvalitetsgaranti, samt økologi og bæredygtighed. Kommunikationen skal ske via Facebook og Instagram, samt tv-reklamer, som nemlig.com allerede benytter sig af. Bæredygtigheden skal blandt andet forbedres via brug af genanvendelige poser, frem for dem af plastik som benyttes på nuværende tidspunkt.

Derudover skal der indføres en række tiltag til nemlig.com’s app og website. Tiltag som giver kunderne mulighed for at tracke deres fragtmand og samtidig modtage notifikationer om hvor langt fragtmanden er. Derudover skal man kunne se et billede af fragtmaden og et citat samt en funfact, hvilket skal personliggøre købsoplevelsen. Efter leveringen skal kunden have mulighed for at bedømme købsoplevelsen og varernes kvalitet, hvilket nemlig.com kan bruge internt til at agere proaktivt mod utilfredse kunder.

Genanvendelige poser

Poserne skal laves af genbrugspapir, så de får et træfarvet og råt look.
De skal have et tydeligt nemlig.com logo og store hanke så man
nemmere kan genbruge dem og dermed reklamere for nemlig.com.

App mockups