Client
Velliv
Year

2018

School
KEA – digital Konceptudvikling
Deliverables
  • Marketing video
  • Redesign af app
  • Nye funktioner til app

Opmærksomhed til pension

Projektet havde til formål at udvikle et digitalt koncept, som ville skabe interesse for pension, blandt målgruppen 25 – 35 år. Pensionsselskabet Velliv oplever at deres kunder først viser interesse for deres pension i en alder af 55 år, hvor det ofte er for sent at rette op på en eventuel lille opsparing.

Løsningen er udarbejdet på et fire dages Google Sprint forløb, hvor der blev lagt fokus på proces og testing af løsninger. Det endelige koncept består af to dele; en marketing kampagne og en videreudvikling af Vellivs app.

Marketing kampagnen tager udgangspunkt i videoer hvor ældre mennesker opfører sig som unge, ved fx at game, være på tinder dates osv. Dette skal køre som små korte frekvenser på Facebook og Instagram. Budskabet er at livet ikke behøver at være kedeligt bare fordi man er gået på pension.

Videreudviklingen af appen omhandler en personliggørelse af ens pensionsrådgiver. I form af at ens fysiske pensionsrådgiver skal udformes som en Bitmoji, kendt fra Snapchat, og integreres i ens personlige app og her fungere som en digital rådgiver, som kommer med små tip og reminders via appen. Dette skal personliggøre oplevelsen og hjælpe til at formidle pension på en let og forståelig måde.

Marketing video

Videoen er en prototype og derfor
produceret med klip fra Shutterstock.

App mockups

Se app mockups Tryk her