Client
AniCura – Dyrenesbutik.dk
Year

2018

School
KEA – digital Konceptudvikling
Deliverables
  • Forretningsudvikling
  • Redesign af app
  • Marketingkampagne

Omnichannel løsning

Projektet havde til formål at udvikle et koncept som ved brug af en Omnichannel løsning, vil skabe en merværdi for AniCuras kunder. For at skabe dette koncept blev der udarbejdet interne og eksterne analyser af virksomheden AniCura. Dertil analyser af det marked AniCura befinder sig i, for at finde frem til den mest rentable positionering. Ydermere blev der lavet målgruppeanalyser for at øge kendskabet til den mest rentable målgruppe.
Ud fra disse analyser udvikles konceptet om et redesign af AniCuras app. Appen får et nyt visuelt udtryk, samt nye funktioner, som at kunne booke dyrelægetider online og få råd og vejledning til ens kæledyr via ekspertviden.

Til konceptet hører at AniCura i højere grad skal positionere sig på markedet som værende bæredygtige og fokusere på at sælge kvalitetsfoder til kæledyr. En del af brandingen som værende bæredygtig skal eksekveres ved opstilling af Gi’Pote huse, som skal placeres ude på de enkelte dyreklinikker og fungere som byttecentraler for kæledyrs legetøj, foder mm.

Markedsføring af app’en

Den nye redesignede app skulle blandt andet markedsføres ved handouts som skal udleveres på de enkelte dyreklinikker.

App mockups